Hänelle, jota ei vielä ole
 
 


Tulisit jo meille,

et tiedä kuinka odotetaan.

Tuulien teille,

toiveeni kuiskata saan.



Sanattomin sanoin,

me sua kaivataan.

Ovemme on avoin,

kai joskus tavataan?



Tyhjä on syli,

mutta toiveita täynnä.

Emme pääse sun yli,

me sua jo rakastetaan.
- - -
 
Lapsettoman isä meidän

Isä meidän joka olet taivaissa
vaikka minä en saa olla äiti maan päällä
pyhitetty olkoon sinun nimesi
vaikka meidän nimellämme ei ole jatkajaa
tulkoon sinun valtakuntasi
vaikka minun poikani ja tyttäreni eivät ole sitä rakentamassa
tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa
vaikka sen julistaisi lääkäri lapsettomuusklinikalla
anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme
vaikka minun perheessäni on vain kaksi sitä jakamassa
ja anna meille meidän syntimme anteeksi
sillä en itse kykene päästämään itseäni irti
syyttelystä ja huonommuuden tunteesta
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastan rikkoneet
sillä he eivät tiedä, mitä minulle tekevät
äläkä saata meitä kiusaukseen
sillä minua on jo tarpeeksi kiusattu ja nöyryytetty
vaan päästä meidät pahasta,
sillä pahinta ei ole lapsettomuuteni,
vaan se, että katkeroidun ja menetän elämänhaluni
sillä sinun on valtakunta ja voima
ja kunnia iankaikkisesti
Amen